عایق الاستومریک لوله ای

این نوع از عایق های حرارتی و برودتی الاستومری که به شکل لوله ای می باشند (عایق لوله ای یا فوم لوله ای) جهت عایق کاری لوله های آب موجود در ساختمان ها، پاساژها، هتل ها و …، لوله های سرمایش و گرمایش، لوله های ۵ لایه مانند؛ سوپر پایپ و نیو پایپ، لوله های سبز و سفید رنگ، لوله های موجود در موتورخانه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. این عایق های نسل جدید (فوم الاستومری لوله ای) جایگزین پشم شیشه و فوم های سفید رنگ بوده و در تمامی سایز و مدل ها موجود می باشند. عایق های الاستومریک لوله ای دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که به شرح ذیل اعلام می گردد:
۱- سرعت اجرای بسیار بالا
۲- ضریب انتقال حرارت :
۳- جاذب صدا (عایق صوتی)
۴- ضد آتش و نسوز
۵- مقاوم در برابر نفوذ آب و ضد رطوبت
۶- عدم ایجاد پوسیدگی در فضای بین لوله و عایق الاستومری
۷- تراکم و چگالی فوق العاده بالا نسبت به نمونه های مشابه در بازار

عایق لوله ای الاستومری حرارتی یا فوم لوله ای الاستومر با دانسیته بالا از پرت حرارتی و برودتی جلوگیری نموده و این نوع از عایق ها جایگرین عایق های سنتی و قدیمی در بازار گردیده اند. نحوه کار با عایق های لوله ای به این ترتیب می باشد که؛ ابتدا عایق لوله ای را از بغل به وسیله کاتر باز نموده (چاک می دهیم) سپس سطح لوله را با چسب مخصوص عایق الاستومریک آغشته می نماییم. در مرحله بعد عایق لوله ای را دور لوله انداخته، محل درز عایق را با همان چسب آغشته نموده و بعد بر روی محل درز عایق از نوارهای درزگیر مخصوص عایق لوله ای استفاده می نماییم. به این ترتیب عایق نمودن لوله های موردنظر به اتمام خواهد رسید.

عایق های لوله ای شکل الاستومریک یا فوم لوله ای الاستومری لوله ای در مدل های: ساده، با روکش آلومینیوم و چهارصد میکرون موجود بوده که نوع ساده آن برای محیط و فضاهای بسته و انواع آلومینیومی آن در محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند. این روکش های آلومینیومی، عمر مفید عایق را در برابر انواع شرایط جوی، اشعه UV خورشید و … بالا برده و به آن استحکام و زیبایی خاصی می بخشد.

از دیگر نام های عایق های لوله ای حرارتی و برودتی می توان به مواردی نظیر:

عایق لوله الاستومری، فوم لوله الاستومریک، عایق لوله ای الاستومر، عایق خود چسب، فوم چسبدار، عایق حرارت، عایق پتویی، فوم حرارتی پتویی، عایق فوم چسب دار، عایق فلکسی، فوم فلکسی، عایق هوا، عایق چسبدار کانال، فوم چسبی کانال، عایق فوم حرارتی کانال، عایق کانال هوا، عایق چسبی و فویلی، عایق لوله ای، عایق لوله ای، عایق فوم لوله، عایق الاستومر، فوم لوله ای، فوم لوله، عایق فوم الاستومری فلکسی کانال هوا و خود چسب، فوم مشکی رنگ، عایق الاستومریک و … اشاره نمود.

مطالب مرتبط

شما هم می توانید در این مورد نظر بدهید.

×